(uvod:)
Slušamo riječi, slavimo
Kristovu žrtvu, molimo… Tako nam se duša krijepi i prikuplja nove snage za
život. Ako osjećamo u sebi naravnu želju da budemo prvi (usp. Mt 23,6), evo
prigode da se još jednom pridružimo jedinomu Učitelju našem, Isusu. Tko s njime
trpi, s njim je i proslavljen. Ako od naravi vruće želimo pokazati se i biti
viđeni (usp. Mt 23,5), evo divne prilike! Zaustavit ću se, smiriti srce
uznemireno pred jednim Ocem našim, onim na nebesima (Mal 2,10; Mt 23,9). On će
s ljubavlju promotriti, on jedini s punim će priznanjem pogledati i prihvatiti
tko sam i što sam.
Jedna
dobra majka jest poput jesenskoga sunce koje nas razniježi svojom prodornom
vedrinom i sjajem. Majka svu toplinu svojega srca dariva djetetu da ono može
živjeti i rasti. Majka ljubi svoje dijete, ma i dušu bi za nj dala! S takvom je
ljubavlju Pavao sa svojim suradnicima bio među Solunjanima, toliko ih je
zavolio (1 Sol 2,8) . Stoga su oni mogli osjetiti da je Pavlovo propovijedanje
uistinu poruka Božja – Božja, a ne tek ljudska riječ (1 Sol 2,13). Zna Pavao da
je Bog veliki kralj (Mal 1,14), zna izučeni pismoznanac kako već prorok
Malahija piše o svetosti Božjega imena među svim narodima pa on zdušno kreće
preko granica izabranoga, židovskoga roda da postane Apostol pogana – Apostol
naroda. Davno je uspostavljena božanska želja da Gospodnje ime bude
proslavljeno među narodima.
Dok
se čitaju ozbiljne Kristove riječi o pismoznancima i farizejima koji zasjedoše
na Mojsijevu stolicu, svećenik zapravo ne treba propovijedati svojim
slušateljima, nego samomu sebi. Svećenike Gospodin opominje (Mal 2,1). Važno mu
je što su svećenici k srcu uzeli (2,2). Do čega im je stalo? Pogrešno postupaju
ako se dovedu do toga da ih preziru u narodu (2,9). U onome koji je po svojoj struci
pismoznanac, zadužen za proučavanje i prenošenje zapisane Božje pouke za život
i Kristove radosne vijesti o Bogu ljubavi, posebno će odjeknuti evanđeoska
upozorenja o onima koji vežu i ljudima na ramena stavljaju težak teret, a sami
ne žele ni prstom ga pokrenuti (Mt 23,4). Krist Isus, dubinski poznavatelj
čovjeka želi spasiti od kobnog rascijepa između riječi i djela, između onoga
što govorimo i onoga što činimo. Ta bolesna duhovna šizofrenija nužno vodi u
propast.
Isus
je dobro znao što je u čovjeku (Iv 2,24) pa mu je znana naša iskonska sklonost
da "pravimo teatar" – na to upućuje evanđeoski tekst kad piše da
pismoznanci i farizeji čine svoja djela zato "da ih ljudi vide" (θεαθνηναι Mt 23,5). Cilj im je da budu
"na sceni". Gospodin Isus oslobađa od te razorne želje. On sam skidao
je terete ljudima (usp. Mt 23,4). Koliko ih ima koje je doslovce uspravio i
izliječio ih od njihove zgrbljenosti, usahnulosti i uzetosti, uklanjajući teret
fizičke bolesti!? Koliko ih je snagom njegove riječi primilo Božje oproštenje,
pa im je duša predahnula od mučne grižnje savjesti, od preteškoga tereta
grijeha?! Gospodin Isus činio je što je naučavao i ostaje spasonosni uzor
sklada između riječi i djela.
Danas
slavimo zajedničkoga Oca na nebesima, jednoga Boga, onu njegovu stvarateljsku ljubav
i moć kojom nam daje da jesmo. Naš je Stvoritelj. Na nebesima je, skrovit, kao
najmanji poslužitelj, premda je objektivno najveći i beskrajno velik. Uzdižemo
danas dušu i pogled prema jedinomu našem Rabiju, velikom i svetom Gospodinu –
Isusu. On je sam na svoja pleća natovario teško breme naših grijeha. Križ je
njegov naša ljudska odluka da ga odbacimo. U nedjelju mu – njemu istome – kličemo
kao slavnom Sinu velikoga kralja Davida, od njega očekujemo kraljevanje, a u
petak već s pjenom na usnama i krvožedni u duši urlat ćemo: Raspni, rasni ga!
Ukloni, smakni!
Vječni
Božji Sin ponizio se i sama sebe učinio nejakim, nježnim djetetom (νεπιος 1 Sol 2,7). Postao je ranjiv
i smrtan čovjek radi nas. Snizio se na Posljednjoj večeri doslovce do zemlje da
bude sluga koji pere noge (Iv 13,5). Ostao je poslušan do smrti na križu – kako
će sažeti sv. Pavao (Fil 2,7). I baš ga je stoga Bog uzvisio. Zato je u njemu
velebno i slavno Božje ime – ono o kojemu Malahija piše (1,14; 2,2).
U
krizi Crkve i naroda, dok kvazi-religiozni fanatizam zove na teror, a Europska
se Unija razjedinjuje na "euro" i "ne-euro", evo nas da se
iznova orijentiramo i upravimo svoj pogled i svoje korake za jednim, jedinim
pravim vođom koji nam je sam ponudio: "Dođi, slijedi me!". To je
Krist, Mesija – Pomazanik Božji. Pred njim nam postaje jasno da nam je svima
jedan Otac, onaj nebesima (usp. Mal 2,10; Mt 23,9), a svi smo mi braća (Mt
23,8). Pred njim sami sebe proročkim riječima danas iskreno i žudno pitamo:
Zašto smo onda jedan drugome nevjerni? Zašto skrvnimo sveti Savez otaca? (Mal
2,10)
S
pravom promišljamo je li nam zdrav orijentir ikad bio potrebniji. Jesmo li ikad
bili neodlučniji i zbunjeniji? I oni najoštriji i hrabri pitaju se danas: Što
sad? Kako dalje? A sveti Božji Pomazanik nudi nam savršeno ogledalo, svjetli
putokaz! U župnoj crkvi Bezgjrešnoga Srca Marijina koja je naširoko postala
popularna po Cenakulu na prvu subotu u mjesecu, nastaje predivan, dragocjen
mozaik. Čudesne ruke brata isusovca Zdenka Vidovića iz malih kamenčića tvore
veliku umjetninu. Ondje se s jedne strane vidi kako Isus već kao dječak uzdiže
pogled k nebu i prihvaća sudbinu janjeta, bit će Jaganjac Božji. S druge strane
oltara raspelo svjedoči kako je ljubio do kraja i posvjedočio da je križ – ne
prokletstvo – nego plodan put! Slavni Krist Pantokrator – Svevladar – visoko
gore, ponad oltar pokazuje gdje je cilj: Božja proslava. Ne tek omiljenost i
glasovitost, ne tek prevrtljivo ljudsko klicanje, nego važnost koju sam Bog ima
i daje, slava koja ostaje. To je sveto ogledalo. To je Vođa naš koji zove:
"Idi za mnom!"
(molitva
poslije pričesti:)
Došao si, Gospodine. Obnavljaš
svoj sveti Savez sa mnom.
Hvalim te danas, jer ti
si uzeo težak teret mojega grijeha.
Tebe zazivam jer za tobom
želim ići. Budi moj životni voditelj, moj pravi i jedini vođa.
Isuse, danas ti opet
obećavam svoju vjernost. Ti si moj veliki i sveti Učitelj, moj Rabbi, moj Isus.
Nema komentara:
Objavi komentar