Pasha se slavi u Jeruzalemu, slavni spomen na izlazak iz kuće
ropstva. Isus se priključuje onima koji svetkuju veliki dan Gospodnji.
Slavi se Gospodin, Bog tvoj koji te je izveo iz kuće ropstva (Izl
20,2). Pashalno janje bilo je zaklano, a krv njegova bila je znak
poštede na vratima Božjih izabranika u noći Izlaska u slobodu (Izl 12).
Poznajemo mi Kristovu ruku. Duge je godine poslušno slijedila ruku
šutljiva tesara Josipa u Nazaretu. Milosrdno, snažno pridigla je Petrovu
punicu iz groznice, i Jairovu kćerkicu iz smrtne bolesti. Ljubazno se
spuštala na slijepe oči da im dadne vid, blago je se polagala na djecu
da ih blagoslovi. Razlomila je kruh da nahrani mnoštvo. Bit će položena
na drvo križa, čavlom probijena – ruka Krista raspetoga o
kojemu Pavao piše (1 Kor 1,23), da nakon tri dana – ta ista ruka – s
proslavljenom ranom zasjaji pred učenicima i donese im radost i mir. A
danas, eto pred nama Kristove ruke neuobičajene, iznenađujuće! Bič je u
Isusovoj ruci. Bog izrijetka svoju silu neposredno pokazuje, ali to onda
djeluje.
Ilijina vatra i Krstiteljeva oštrina bljesnuše u posvećenim dvorima
Doma Božjega. Dobro Ivan reče: Evo sjekire koja je već položena na drvo
koje ne daje dobar plod (Mt 3,10). Proročke prijetnje vidljivo se
ostvaruju. Božja ljubomora i kazna nije samo prazna riječ nego opipljivo
djelo.
Gospodin Isus primjerom pokazuje kako treba korjenito postupiti, bez
okolišanja i izmotavanja kad je riječ o svetinji na kojoj počiva sav
čovjekov život. Dosta je trgovanja i pogađanja s Bogom!
Jaganjac Božji kojeg je pravo Krstitelj prepoznao pripravlja, evo,
pravu žrtvu, staru dokida. Ne vrijede više volovi i ovce, golubovi i
novčići. Stari zakon žrtvi novoj sad se evo uklanja usred Očeva doma.
Sebe Bogu daj, ne nešto od svojega! Poput udovice-sirotice sav svoj
život daj za žrtvu Gospodinu! Ako svoju krv – koja ti je život – Bogu ne
posvetiš, zaludu ti poze i fraze, fine navike i birane riječi, sveta
mjesta i pobožni običaji.
Isus jasno već daje do znanja da je riječ o tijelu i krvi – o čovjeku
samom. Hram njegova tijela razorit će isti ovi koji se sada čude i
sablažnjavaju. Hram presvetoga tijela Kristova bit će položen na križ da
nakon tri dana bude čudesno podignut. Ista je radikalnost biča u ruci
Isusovoj i Duha Očeva koji mu daje da ustane od mrtvih.
Dobro je Isus znao što je u čovjeku jer je čovjekom postao. Zna on
kako je u nama trgovanje s Bogom. Izmotavam se i hodim linijom manjega
otpora. Najradije žrtvujem nešto drugo, ili još gore drugoga, a ne svoje
i sebe, misleći da tako služim Bogu. Zato je potreban bič u Isusovoj
ruci.
Same Kristove riječi o hramu koji se podiže za tri dana zlotvor će
uzeti za svoje lažno svjedočenje. A zapovijed od početka jasno veli: ne
svjedoči lažno na bližnjega svoga! Zato je dragocjen bič u Isusovoj
ruci.
Dobro je Isus znao za naše lažne slike i privide kojima hranimo svoju
maštu. Zna on kako pravimo idole od svojih izvitoperenih hirova,
klanjamo se i služimo im. Svojim žudnjama i strastima, prijevarnom
ljubavlju razaramo brak i obitelj umjesto da ih gradimo i brižljivo
štitimo. Ubijamo nerođene i ostarjele umjesto da ih s poštovanjem
primamo i skrbimo za njih. Upotrijebit ćemo svu dovitljivost i
sofisticirane metode da prekršimo 7. i 10. zapovijed, a one i dalje
neugasivom svjetiljkom naznačuju: ne ukradi, ni ne poželi ono što
pripada bližnjemu! Zato je spasonosan bič u Isusovoj ruci da zaustavi
ropstvo i svojom pashom dadne slobodu.
Nakon čudesne svadbe u Kani učenici Isusovi su povjerovali Isusu,
stekli su povjerenje u Učitelja (Iv 2,11). A onda će, kad se prisjete
riječi o hramu, povjerovati Pismu i Isusovoj riječi (Iv 2,22). Shvatit
će da je to isti autoritet: Sveto pismo i Učiteljev govor. Zbit će se to
nakon Kristova slavnog uskrsnuća.
Nema komentara:
Objavi komentar